Dlaczego ilość makroskładników w diecie jest ważna?

Zapotrzebowanie na składniki odżywcze kojarzone jest głównie z osobami trenującymi. Jednak wbrew pozorom nie tylko oni powinni zwracać uwagę na substancje znajdujące się w posiłku. Kontrolowanie spożywanych składników odżywczych, a więc białka, tłuszczy i węglowodanów pozwoli osiągnąć lub zachować odpowiednią wagę. A co najważniejsze – zdrowie.

Obliczanie zapotrzebowania na makroskładniki – kalkulator

zapotrzebowanie na składniki odżywcze kalkulatorW zależności od tego jaki tryb życia prowadzimy, czy jesteśmy miłośnikami sportu, czy kanapowcami, nasza dieta powinna być do niego dostosowana. Także inne czynniki takie jak wiek, płeć, stan zdrowia czy wykonywany zawód odgrywają kluczowy wpływ w dostosowywaniu posiłków. Organizm każdego z nas ma dzienne zapotrzebowanie na składniki odżywcze, które należy dostarczyć. Wiedząc już, że do grupy składników odżywczych należą białka, tłuszcze i węglowodany musimy ustalić ile tak właściwie ich potrzebujemy. Możemy zrobić to samodzielnie. W internecie odnajdziemy wiele przykładów pokazujących prawidłowe obliczanie zapotrzebowania. Jednak chcąc ustalić zapotrzebowanie na składniki odżywcze kalkulator będzie znacznie lepszym rozwiązaniem. Podczas obliczania przechodzimy przez poszczególne etapy podając między innymi informacje takie jak wiek, płeć, wykonywany zawód czy sposób spędzania wolnego czasu. Podajemy także częstotliwość podejmowanych aktywności fizycznych. W ten sposób nie musimy samodzielnie wykonywać obliczeń i mamy pewność, że kalkulator poda nam właściwą wartość.

Po obliczeniu zapotrzebowania na makroskładniki w kalkulatorze, otrzymujemy również ilość wody jaką powinniśmy spożyć w ciągu dnia. Warto jednak pamiętać, że niektóre z kalkulatorów podają sama wodę, inne z kolei w zapotrzebowaniu uwzględniają inne napoje oraz wodę zawartą w żywności. Obok kalkulatora powinna znaleźć się informacja na ten temat.